دست نوشت های تورج شش بلوکی علمداری

نظریه و حیات ، معماری به مثابه تصویر زندگی

دست نوشت های تورج شش بلوکی علمداری

نظریه و حیات ، معماری به مثابه تصویر زندگی

دست نوشت های تورج شش بلوکی علمداری

دست نوشت های تورج شش بلوکی علمداری

  • ۰
  • ۰

اتمسفر

هر اثر معمارانه جدید ، قدم در یک موقعیت تاریخی می گذارد و اگر قرار است این بنا جایگاه خود را بدست آورد لازم است که کیفیتهائی داشته باشد تا بتواند مفهومی معنا دار خلق کند.ساختمانها باید توانائی جذب احساس و ذهن ما را داشته باشند تا در محیطی که به آن تعلق داریم پذیرفته شوند.
از آنجائی که خاطرات جمعی و تصویر ذهنی ما ریشه در گذشته و تجربیات ما دارد احترام به فرآیند یادآوری گذشته اهمیت پیدا می کند و تجربه روزانه نشانگر این نکته است که کنش های متفاوت نیازمند محیطهای متفاوتی هستند . مکانهائی برای استراحت ، تفریح ، غذا خوردن ، گفتگو ، تجارت و ....کلیتی است از چیزهای عینی ای که دارای مصالح مادی ، شکل ، بافت و رنگ هستند ساخته می شوند.
عوامل متعددی به یاد آوری یک خاطره از گذشته می انجامد . فرهنگ ، اقلیم ، بوم ، زبان ، نشانه ها ، تصاویر و رویدادها می توانند ما را به یاد چیزی و خاطره ای در گذشته بیاندازند.
در یک اثر معمارانه بایستی این امکان فراهم گردد که بیننده و مخاطب اثر معماری همزمان بتواند علاوه بر مفاهیم معنادار طراحی از زوایای تاریخی ، زیبائی شناسی ، کاربردی و فرهنگی در ارتباط با حواس انسان برخوردار گردد .
این چیزها یک خصلت محیطی را تعئین می کنند که اساس هر مکان است.
  • ۹۷/۱۱/۲۰
  • تورج شش بلوکی علمداری

atmospheres

environmental

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی